Samenwerking APPO

Klantcase //

Hoe kies je een arbodienst die goed bij je past? Waar let je op? En hoe blijf je communiceren je met je medewerkers in gevoelige situaties? We vroegen het aan Vivienne van Eijden, HR-directeur bij APPO. 

De apotheek waar je niet naar toe hoeft 

APPO is een Nederlandse apotheekorganisatie, met locaties over het hele land. Vivienne: “Het is een moderne apotheek, die ernaar streeft om mensen met medicatie zo gewoon mogelijk te laten leven. Zo kun je bijvoorbeeld medicijnen thuis laten bezorgen, in plaats van wekelijks naar de apotheek moeten. APPO ontzorgt iedere patiënt.” 

Samenwerking met Arboz

Vivienne werkt nu een jaar bij APPO. Na het opdoen van ruime ervaring binnen HR én als zelfstandig ondernemer, had ze de behoefte om zich weer te binden aan een organisatie: “Zo ben ik bij APPO terecht gekomen en dat bevalt enorm goed!” Toen Vivienne begon, stonden zij op het punt om te kiezen tussen drie arbodiensten.   

“We waren op zoek naar een arbodienst die een stukje begeleiding van ons overneemt en waarbij we één vast contactpersoon hebben. Arboz kwam simpelweg als beste uit de bus. Qua aanpak, prijs-kwaliteitverhouding én koppeling met onze systemen. Inmiddels hebben ze alles waargemaakt wat er is beloofd – en zelfs nog een beetje meer.”   

Werk uit handen

Op het moment dat een medewerker van APPO zich ziekmeldt, neemt een vaste casemanager vanuit Arboz contact op met de medewerker. “Is iemand met een paar dagen weer beter óf wordt dit een langdurige situatie? Als het een langdurige situatie wordt, gaan wij als werkgever een intensief traject in waarbij er veel moet gebeuren. De casemanager ondersteunt ons hierbij zoveel mogelijk en neemt werk uit handen waar het kan. Daarnaast is het voor ons heel fijn om een sparringpartner te hebben.  

Soms is het ook lastig om als werkgever, in gevoelige situaties, heel direct te communiceren met je medewerkers. Hierin speelt de casemanager ook een belangrijke rol voor ons. Dat maakt de situatie soms gewoon prettiger voor iedereen.” 

Netwerk voor HR-vragen 

Daarnaast heeft Arboz een groot netwerk ter ondersteuning van overige HR-vragen. “We hebben wel eens behoefte aan werkplekonderzoeken of goede coaches. Als we bij Sandra en Renée aankloppen voor advies, dan krijgen we heel oprecht antwoord. Ze denken met ons mee, maar zijn niet opdringerig en dragen altijd écht goede mensen aan.” 

Dat is in het verleden, bij grotere arbodiensten, wel eens anders geweest. “Daar kreeg ik na een adviesvraag al een offerte voordat ik überhaupt wist wat ik wilde. Of ik moest heel lang wachten voor ik iemand aan de telefoon kreeg, terwijl snel communiceren essentieel is rondom personeelszaken en verzuim.” 

Aandacht voor werkgever én werknemer

“Wat uniek is aan Arboz, is dat zij er écht zijn voor zowel werkgever als medewerker. Als werkgever voelen wij ons begrepen en weten we dat Arboz er voor ons is – maar ze begeleiden onze medewerkers net zo goed. Uit ervaring kan ik je vertellen dat dat zeldzaam is. Daarnaast zijn ze goed bereikbaar en geven zij laagdrempelig, gedegen advies van kwalitatief heel hoog niveau!” 

Wil jij ook meer rust in je arbozaken? Neem gerust contact met ons op, dan kijken we samen hoe we jou het beste verder kunnen helpen.  

Gratis e-book

Download ons e-book

Burn-outs: zo voorkom en herken je dreigend verzuim